Abarth 500, ti amo!

în copilărie nu ai nevoie de motive să râzi. un Abarth 500 îţi redă în maximum 30 de secunde această stare priceless.

am doi prieteni cascadori, genul relaxat şi subţirel, pasionaţi de kickboxing, sărituri în cap de oriunde, inclusiv de pe cai şamd. i-am plimbat pe rând cu Abarth 500, varianta de 135 de cai.

primul s-a dat jos şi nu şi-a schimbat zâmbetul larg timp de vreo 20 de minute. al doilea a facut mişto de kestia asta dar a trebuit să îşi ceară scuze mai târziu, pentru că a ieşit din masină în aceeaşi stare.

adică o combinaţie între cea mai simplă formă de fericire, genul pe care îl experimentezi când te bucuri de nisip şi mare – şi ceva mai complex, ca şi cum ai trăi într-un remix cinematografic, alături de brigitte bardot, louis de funès şi orice alte repere care te trimit la senzaţia de vacanţă perpetuă, într-o lume frumoasă, inocentă, sub un soare cald şi bun. în plus, nimeni nu te ceartă dacă spargi un geam cu mingea.

varianta esseesse, de 160 de cai, are un sound răguşit, ca al maşinilor de curse din anii 60, ca o voce de dizeuză măcinata de băutura, undeva într-un background fellinian.

e adevărat că se simt cei 25 de cai suplimentari, dar bucuria nu se hrăneşte numai din asta. mai sunt detaliile de design retro, funcţionalitatea si simplitatea lor, greu de regăsit la un Mini, de exemplu, şi sentimentul că nişte tipi care se pricep la maşini au construit o jucărie cu care să se distreze şi altundeva decât în sufragerie sau în parc.

există maşini a căror frumuseţe de izolează de lume, ca un glob de cristal. Abarth 500 te ajută să redescoperi frumuseţea din jurul tău, pentru că te deschide, te face mai îngăduitor şi mai atent la lucrurile mici pe care de obicei le pierzi din viteză sau în nesfârşitele nemulţumiri despre care vorbesc toţi şoferii.

e ca atunci când savurezi ceva care îţi place, încerci să amâni cât poţi ultima linguriţă. sigur că am scârţâit o vreme pe Transfăgărăşan, dar a trebuit finalmente să accept îndemnul hedonistului din mine: las-o încet, deschide geamurile, opreşte muzica, ascultă vântul şi motorul, nu te grăbi, dilată clipa.

iar actul magic se petrece: importanţa destinaţiei sau a drumului îşi recapătă firesc locul secundar, singurul lucru care contează cu adevărat rămâne călătoria.

iar cu Abarth 500, călătoria e foarte indicat să dureze oricât. Grazie!

fiat_500_abarth_ss_esseesse

21 comments

  1. marius   •     Author

    norocosule! recunoaste ca erai oricum deja indragostit de Fiat 500, Abarth-ul a impins dragostea si mai mult!
    Vezi aici ca merita, e din 1947 – http://www.facebook.com/charitywater?v=app_119758371404462So…everybody#!/photo.php?pid=108798&o=all&op=1&view=all&subj=119322554753331&id=100001342343520&ref=nf&fbid=118226374898773

  2. habarnam   •     Author

    pai si de unde poate fi achizitionata o astfel de masina? am cautat pe net si n-am avut nici un rezultat… 🙂

  3. EugenS   •     Author

    Razvan, pe site-ul fiat nici macar nu apare 🙂 Cat costa minunatia?

  4. ceics   •     Author

    i-a scapat lui Jeremy la TopGear un adevar care in mintea mea a aprins multe beculete. Cica masina ii aduce aminte de Golful GTI, de-adevaratelea buna, mica si rapida. Asta ma frapeaza, pentru ca de la micul Golf agresiv incoace, n-am mai simtit bucuria adevarata, zambetul larg de care vorbeai, placerea de a conduce, de a auzi doar zgomotul motorului intr-o masina fantastic de distractiva. Tot ce imi amintesc recent sunt senzatii de barci esuate pe trotuare, de racait de diesel, de limuzine reci si triste.

    Ma intreb acum, te-ai gandit si tu la fostul Golf clasic (1-3) cand ai condus-o ? Pentru ca daca e asa, f*ck the new Golf, and the Mini too — this car is for me!

  5. razvan   •  

    Merci, bestialissim

  6. razvan   •  

    Abarth.ro

  7. razvan   •  

    Exactamente. This is the car. In plus se lanseaza curand in romania versiunile punto evo si tributo ferrari, 180 hp. Un deliciu! 🙂

  8. S   •     Author

    imi aduc aminte ca l-am vazut expus in fata la hotel Residence din zona Domenii… intr-o dupa-amiaza linistita cam acum o luna. Nu stiam sincer atunci la ce ma uit.

  9. Dana Iesan   •     Author

    Am fost fericita posesoare a unui Fiat 5oo. Cu peste 20 de ani in urma. Cumparat din Germania, 500 marci federale.

    Distractia, a meritat tot chinul pieselor de schimb. Si a zambetelor condescende.

    Am calatorit cu curaj chiar la Chisinau. In anii ’90!!
    Unde am mers printre tancuri rusesti, din gresala.

    Am supravietuit, pana la urma. Si tancurilor si zilelor noastre romanesti

    Nostalgica in urma postarii tale, Razvan!

    Multumesc

  10. valeria   •     Author

    din categoria ” placeri savante ” 🙂

  11. Dana Iesan   •     Author

    ah, am gresit gresala din greseala. nu am vrut. Scuze!

  12. zana eficientei   •     Author

    stiu, e un sacrilegiu, da’ de ce n-au si cutie de viteze automata???? 🙁

  13. catalina   •     Author

    Azi am vazut una, era o gagica la bord. Oups! O duduie. Silentioasa. Masina. Mica, asa, dodoleata, faina. Masina. Nouta, vopsita interesant, n-am mai vazut asa culoare. Si nu vibra toata in dum-dum de basi. Masina. Duduia, nu stiu, tanara….

  14. volte   •     Author

    hmmm, nu gasesc sincer acest ‘ti amo’. Nu ca nu ti-ar place masinuta asta insa laudativele nu prea iti stau in caracter. Pare la comanda, e din varful pixului, sau al degetului ca doar e vorba de tastatura, NU din suflet.

    In continuare ma voi folosi de o sintagma pe care o foloseau colegii la radio ca sa sara aiurea de la un subiect la altul:
    “In alta ordine de idei” ia fii atent la pasajul urmator decupat dintr-o corespondenta cu realizatoarea emisiunii ‘Teme deschise’ de la Radio Cultural: “TOȚI, fără excepție, sîntem vulnerabili în ceea ce privește corectitudinea exprimării și […] recurența mediatică a unor imperfecțiuni ne marchează pe fiecare în parte, fără să ne dăm seama. În același timp, însă, doamna Zafiu spunea că greșelile ACCIDENTALE datorate neatenției sau grabei sînt, în limba vorbită, inevitabile; gravă fiind repetarea unei erori care denotă necunoaștere.
    Tautologia pe care o remarcați ”în concluzie / deci” face parte din această gamă ” inoccentă” a oralității. “

  15. razvan   •  

    vorbim dupa ce conduci si tu masina 😉

  16. razvan   •  

    pai, ce haz ar mai avea?

  17. razvan   •  

    poate revii cu un story despre fiat 500 si tancurile rusesti. ti-l public in guest-post, daca e misto si nu foarte lung.

  18. Madalin Ciortea   •     Author

    Frumusica masinuta asta, poate reuseam si noi sa upgradam Lastunul nostru la 200 CP si se gaseau niste seici sa investeasca…

  19. mircea oculeanu   •     Author

    nu prae pricep ce ai de fapt cu mini….e strict chestie de gust pan’la urma…chestia cu masina de hipsteri parca suna mai degraba piticigratis decat a razvan exarhu 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *