crede si nu te deconecta

in Blog, 21.08.2007

majoritatea lucrurilor care ne determina viata sunt nevazute.
electricitate, radio, internet.

cum sa nu crezi in dumnezeu cand toti suntem wireless? 🙂

Lasă un comentariu

  1. Semantic
    21 August 2007 la 21.08.2007 09:27

    Cam asa raspundea si Sfantu Petrica Lupu de la Magalvit cand era intrebat daca il vede pe Dumenzeu. Replica era memeorabila: Tu vezi curentul electric?
    (deci buna si emisiunea cu campurile electromagentice si alte electricitatzi, decat emisiunile de pe vremuri “3R” care erea. Tare Bucurenci! il ia pe Mironov la impact).

  2. Alexandru'
    21 August 2007 la 21.08.2007 09:36

    Pai tocmai asta-i faza, ca estem prea wireless ca sa mai credem si-n Dumnezeu. Suntem wireless fata de cei de care-ar trebui sa fim cablati, d-apai de un Dumnezeu.

  3. Sophie
    21 August 2007 la 21.08.2007 09:54

    As zice “E pur si muove” (sau “Eppur si muove’) da’ cred ca o sa zic ca totusi exista …De toti si de toate.
    Firele oricum exista undeva…

  4. dildobrica
    21 August 2007 la 21.08.2007 10:20

    bunicii mei, dzeu sa-i ierte, aveau un radio philips de la ’48, la care ascultau in ilegalitate solemna Europa Libera. cel mai important cablu era cel de impamintare, care ii pazea de uciga-l crucea. cind le-am adus in casa pentru prima oara un radio pescarus (celebrul, de culoare rosu-portocaliu si cu difuzor din aluminiu tip maieu tetra), bunica mea a capatat brusc o expresie intre uluire si angoasa sfirsitului lumii si m-a intrebat: “cum intra vocilii in radioul tau, mai mamaie, dar-ar boalili-n el sa dea, astazi si miine, dar ?! ca al nostru e mare si are fire multe care vine de la ei”

    dupa ani, evolutia a progresat si eu m-am infatisat intr-o zi la ei cu noul walkman Alba cu 6 baterii tip AAA. cind i-am pus castile pe urechi, dupa prima intentie de pre-infarct, bunica mi-a zis cu resemnare, poate chiar cu o usoara tristete a parintelui care descopera ca proprii copii sint de fapt un implant extraterestru: “deh, ma mamaie, daca voua va e bine asa, eu ce poci sa zic…”

  5. razvan
    21 August 2007 la 21.08.2007 10:25

    respect, petrica!

  6. Artistu'
    21 August 2007 la 21.08.2007 10:54

    Aveam de zis niste chestii, niste treburi ! Dar sa stii ca asa cum le-a zis nea BOBRICA de mai sus, nu cred ca le pot zice io mai bine ! Asa e taica, Dumnezeu vine prin fire, nu prin antene bre, taica ! 😉

  7. locke
    21 August 2007 la 21.08.2007 11:23

    Good point!

  8. nameless
    21 August 2007 la 21.08.2007 11:25

    Cum sa nu crezi cand ai exemple clare ale existente Sale.
    Un lautar invitat la nu stiu ce emisiune povestea cum a trecut el prin cele mai grele momente ale vietii lui ( ale vietii lui ” so far ” cum zicea homer simpson:D ), si cand ii era lui mai greu cine credeti ca si-a facut aparitia ? Exact , D-zeu . Iar lautarul a grait asa : ” D-zeu nu m-a uitat , si pentru asta n-am sa-l uit nici eu .”
    Asa cum ai spus si tu razvan , respect , prietenul la nevoie se cunoaste . :))

  9. razvan
    21 August 2007 la 21.08.2007 11:44

    decii, doamne-ajuta decât. 🙂

  10. alex
    21 August 2007 la 21.08.2007 11:57

    asta e un citat din oana despa cumva?

  11. nameless
    21 August 2007 la 21.08.2007 12:14

    Da , decii , Doamne-ajuta decat . Nu de alta , dar mai e nevoie si de D-zeu din cand in cand . Si la o adica , daca are nevoie , sa nu ezite . Romanu’ e saritor si ospitalier , daca are vreodata drum prin Romania , sa nu ne ocoleasca . :))

  12. Semantic
    21 August 2007 la 21.08.2007 12:55

    da, corect, sa nu ne cocleasca…decat

  13. Ioana Dark a lu Noe
    21 August 2007 la 21.08.2007 12:56

    pai de-aia nu cred unii in Duamne-Duamne? pentru ca nu-l vad? ei na.

  14. razvan
    21 August 2007 la 21.08.2007 13:01

    nu cred, dar le e frica de inpamantare, ai observat tendinta? 😉

  15. nameless
    21 August 2007 la 21.08.2007 13:31

    Le e frica de mai multe lucruri .
    Asta iarna , pe 23 dec , ma intorceam acasa de la un prieten si ma aflam pe peronul statiei politehnica . La un moment dat prin difuzoarele gajaite ale metrorex se aude un colind . Suna foarte frumos , foarte linistit , si fara prea multe versuri gen Hrusca . La final , un vers care mi s-a parut superb ” D-zeu preabunul sa va dea Craciunul ce il meritati “.
    Cand de Craciun au inceput sa curga mesajele tip , m-am gandit sa trimit versul , urarea din colindul acela si sa testez reactia credinciosilor .
    Cu doua exceptii , toti au luat versul ca pe un blestem .
    Oare de ce e le era frica ? Mai trebuie precizat ca toti aceia care s-au speriat cred doar de Craciun , atunci cand invie Mantuitorul ? :))

  16. Ioana Dark a lu Noe
    21 August 2007 la 21.08.2007 13:34

    adica e trendy? dar dintre astia cu frica de impamantare de ce numai unii pleaca-n spatiu. ca daca scapi de gravitatie nu mai cazi. sau poate gresesc de frica.

  17. nameless
    21 August 2007 la 21.08.2007 13:40

    Scuze , de Pasti cand invie Mos Craciun , my bad.:D

  18. Tom
    21 August 2007 la 21.08.2007 13:53

    deci black wireless, pentru salvarea energiei planetei

  19. adra
    21 August 2007 la 21.08.2007 14:00

    stau si ma intreb cum o fi viata fara dumnezeu?
    ca fara electricitate, radio, internet stiu sigur ca n-as avea nici un dumnezeu

  20. razvan
    21 August 2007 la 21.08.2007 14:17

    voi ati pierdut din vedere esentialul.
    semantic dixit: sfantul petrica.

    asta e perfectiunea conditiei umane. :))

  21. Replica zilei | de ce? blog
    (author) 21 August 2007 la 21.08.2007 14:36

    […] marca razvan exarhu. Urmatorul post […]

  22. nameless
    21 August 2007 la 21.08.2007 14:40

    Sfantul Petrica , i like the sound of that . Pacat ca sunt decat cativa 😀 cei care aspira la sfintenia lui Petrica , majoritatea aspirand la sfantul becalii .:))

  23. Semantic
    21 August 2007 la 21.08.2007 14:51

    Da nenica! ca daca nici Nea Petrica nu a facut social network in Roamania!?!?! atunciaaa…astia blogari nene!

  24. Si io
    21 August 2007 la 21.08.2007 15:01

    Am primit de curand un mail cu o discutie intre 2 embrioni more or less ‘wireless’ 🙂 despre viata de dupa nastere. Fortata sau nu legatura intre idei, io o trimit.

    Discutie intre doi embrioni:

    – Tu crezi in viata de dupa nastere?

    – Desigur! Dupa nastere trebuie sa urmeze ceva… Probabil ca ne aflam aici tocmai pentru a ne pregati pentru ceea ce urmeaza.

    – Ce prostie! Dupa nastere nu urmeaza nimic. Si, de altfel, cum ar putea sa arate?

    – Nu stiu exact, dar desigur ca va fi mai multa lumina decat aici. Poate ca vom umbla pe propriile picioare si vom manca cu propria gura…

    – Ce ciudat! Nu se poate sa umbli. Iar ca sa mananci cu gura, chiar ca ar fi de ras,pentru ca noi mancam prin cordonul ombilical… Insa ia sa iti spun eu ceva: putem exclude viata de dupa nastere, pentru ca deja acum e prea scurt cordonul ombilical.

    – Ba da, ba da, cu siguranta va fi ceva. Insa, probabil, ceva mai altfel decat ne-am obisnuit noi aici.

    – Pai de acolo nu s-a intors nimeni. Odata cu nasterea, viata se termina, pur si simplu; de altfel, viata nu este altceva decat o permanenta inghesuiala, intr-un intuneric profund.

    – Eu nu stiu exact cum va fi daca ne vom naste, dar desigur ca o vom gasi pe MAMA, iar ea va avea grija de noi.

    – Pe mama? Tu crezi in mama? Si, dupa tine, unde ar putea ea sa fie?

    – Pai oriunde, in jurul nostru. Doar traim in ea si prin ea. Fara ea, nu am fi deloc.

    – Eu nu cred asta! Eu nu am vazut nicicand, nici un fel de mama, asa ca e evident ca nu exista!

    – Dar, uneori, cand suntem in liniste, o auzim cum canta, simtim cum mangaie lumea din jurul nostru. Stii, eu cred ca viata adevarata ne asteapta abia de acum incolo!

  25. doroo
    21 August 2007 la 21.08.2007 15:55

    Wireless si nu prea. Si la wireless tot trebuie sa existe o conexiune.

  26. mouton sauvage
    21 August 2007 la 21.08.2007 16:35

    da, dar la internet se plateste abonamentul in avans. deci, fara sa-l vezi. pe cand la Dumnezeu se plateste dupa. deci, e mai bine.

  27. Ecologie Umana
    21 August 2007 la 21.08.2007 16:36

    Nu sunteti trendsetteri. Cel mai misto lucru acum este să îţi iei wireless cu un cablu de cel puţin 3 metri . Iar ultima fiţă în domeniul ecranelor plate nu mai e LCD-ul ci SCD-ul . Adică ecran cu cristale Swarovsky!

  28. Painkiller
    21 August 2007 la 21.08.2007 19:14

    Razvane, ce sa zic – frumos, profund, un gand electrizant cum ar veni 🙂

    Da’ butonu’, unde e butonu’?

  29. alexandru petria
    21 August 2007 la 21.08.2007 19:37

    Ai lăsat în urmă un poem… Splendid!
    Te-am pus pe blogroll.

  30. cristina
    21 August 2007 la 21.08.2007 21:02

    hehe, asta-mi aminteste de teoria popii din Sivi Kamion Crvene Boje, care spunea ca rusii si sarbii o duc rau din cauza au ramas cu calendarul pe stil vechi, si pierd conexiunea cu sfintii si cu d-zeu (“te rogi la sfantul Ilie, dar sfantul nu-i acolo. A fost acum 2 saptamani”) :)))
    si uite asa avem si scuza: d-zeu is now offline

  31. Kozo
    21 August 2007 la 21.08.2007 21:54

    Apoi, si eu cred ca exista o legatura: cand iti pica internetul sau se intampla vreo pana de curent… te simti instantaneu cuprins de intuneric, iar revelatia apare o data cu reconectarea: “…si lumina se facu”

  32. Semantic
    21 August 2007 la 21.08.2007 22:01

    Maestre Exarhu,
    uite-ashea, cum vezi, mai puseram “la claca” si de un nou concept: “viral netheology”.
    Sa fie primit! baga-l la omologare pana nu urca la ceruri…

  33. En Sabah Nur
    22 August 2007 la 22.08.2007 16:07

    Mai oameni buni (sau nebuni, sau amandoua, depinde de fiecare 😀 ). Care e treaba asta cu Dumnezeu? Eu am o alta problema: religia. Care e o tampenie (parerea mea umila de rockar si fan SF). D-zeu trebuie disociat de religie/religii – EL e unul(??), religiile sunt mai multe(??).. E mult prea complicata treaba pentru a o dezbate acum, dar sincer, eu niciodata nu am crezut cu adevarat (pentru ca sunt mult prea multe contradictii in cartile de profil 😛 in parte) pentru ca tehnologia din ziua de azi e ceva care, daca ar fi pusi fata in fata cu ea, cei care au condeiat cartile religioase, ori ar spune ca provine de la vreun zeu ori ar lua-o drept o blasfemie si ar incerca s-o distruga. “Either way we lose” – Alien VS Predator [SIC]

    Un alt exemplu elocvent pe care l-a zis un tovaras: poti sa iei pe cei mai ferventi credinciosi din lume, daca ii contrapui unui produs tehnologic ei vor pierde. El dadea ca exemplu o adunare de credinciosi (indiferent de religie) VS bomba atomica (produs tehnologic wireless). Care castiga? LOL

    Parerea mea: Dumnezeu = nemurire/perfectiune/cunoastere totala. In ceea ce priveste religia/spiritualitatea sunt Agnostic, unu din aia care nu stiu ce sa creada. Principiu de baza: “Ce bine ar fi daca ar fi, dar daca nu e, asta e!” :))

  34. ciobriu
    22 August 2007 la 22.08.2007 17:11

    din pacate dumnezeu nu e singurul provider si cum nici programele antivirus nu se simt prea bine, tre`sa fim atenti la ce ne conectam. deci trezvia salveaza romania

  35. Alin Popescu » Blog Archive » Oficial
    (author) 22 August 2007 la 22.08.2007 18:21

    […] Update: Tot oficial, de multa vreme citesc constant blogul lui Razvan, care are astazi unul dintre cele mai misto posturi pe care le-am vazut anul […]

  36. LucianV
    22 August 2007 la 22.08.2007 21:45

    Iar când se întrerupe curentul, ce facem?

  37. AprilSea
    23 August 2007 la 23.08.2007 08:39

    Cind se-ntrerupe curentu’, inseamna c-a iesit si Doamne-Doamne in pauza de cafea. Soarbe o cafea neagra, fara zahar, cu o tigara alaturi, isi trozneste spatele curbat d-atita privit in jos, la noi, si isi freaca un pic talpile obosite.

  38. razvan
    23 August 2007 la 23.08.2007 09:29

    sunteti intimi?
    ai idee, se uita pe discovery?
    ii place top gear?

  39. zvoner
    23 August 2007 la 23.08.2007 13:14

    Radio, internet, electricitate? Ciudat.
    Eu ma gandeam ca majoritatea lucrurilor care ne determina viata si sunt wireless sunt aerul, gandurile, sentimentele, alea alea… 😉

    Acuma, daca astea sunt softuri proprietare sau sunt open source, SysAdminul stie…

    Si apropo, daca tot o dam in d’astea: iubirea adevarata leaga sau dezleaga? Ca sa stim si noi, e wireless sau vine cu o mufa inclusa.

    Si inca o chestie: ne determina viata? Cum adica ne determina? Suntem predeterminati? Pot zice: ‘are un cont de gmail, asa i-a fost scris’, sau ‘i-a venit factura la curent, acum trebuie sa-si duca crucea’? Am voie? Ca acu’ striga galeria: erezie! erezie! Nu de-alta da’ s-au purtat razboaie pe aceasta tema 😀

  40. dildobrica
    23 August 2007 la 23.08.2007 13:34

    acum inteleg un amic care zicea de nevasta-sa: “cind o vad, parca vad lumina si intretinerea”.

  41. razvan
    23 August 2007 la 23.08.2007 13:45

    Deci, de fapt, situaţia e mult mai complexă. Trebuie sa fim mai atenţi.

  42. razvan
    23 August 2007 la 23.08.2007 13:49

    Porneşte ups-ul. Si putem să bem ceva.

  43. Tomck@t
    23 August 2007 la 23.08.2007 17:15

    N-avem timp sa fim atenti caci bubuie radioul in difuzoare, tre’ sa verificam mailu’ si pe deasupra, mai tre’ sa platim si factura maine-poimaine…

  44. God is now online… | eL Lunes
    (author) 24 August 2007 la 24.08.2007 03:33

    […] Razvan Exarhu e genial! Banuiam de mult, dar intre timp mi-a venit si confirmarea… Vorba aia, “nici eu nu as fi putut-o spune mai bine”. Nu ca as fi fost in stare, dar no (sunt ardelean, deci lasati “no”-urile la locurile lor)… Sa ma/va explic… Credinta prin tehnologie… Revelatia wireless! Evanghelia dupa Exarhu: crede si nu te deconecta majoritatea lucrurilor care ne determina viata sunt nevazute. electricitate, radio, internet. […]

  45. ionel
    24 August 2007 la 24.08.2007 16:39

    salut
    @En Sabah Nur
    incerc sa iti raspund eu.

    tu spui:”Un alt exemplu elocvent pe care l-a zis un tovaras: poti sa iei pe cei mai ferventi credinciosi din lume, daca ii contrapui unui produs tehnologic ei vor pierde. El dadea ca exemplu o adunare de credinciosi (indiferent de religie) VS bomba atomica (produs tehnologic wireless). Care castiga? LOL

    dar asta e valabil daca privesti doar in dimensiunea timpului de acum.
    pt un crestin autentic viata aceasta e relevanta doar in ideea in care il apropie mai mult de dumnezu si speranta lui este in lumea de dincolo …asadar el din start nici macar nu isi pune problema in a castiga ceva in aceasta existenta ci sa fie cel mai mic pentru a fi dincolo cat mai mare .
    nu poti fi crestin autentic in sens nou testamental si sa spui “doamne ajuta-ma sa fiu bogat si sa imi inving dusmanii si sa pot opri bomba atomica ca sa te citez “, ci ca crestin tu spui “doamne daca e voia ta atunci ajuta-ma sa arat acestor oameni ca existi facand in viata mea acest lucru A B C dar intai de toate sa fie voia ta”…

    pt o persoana agnostica sau crestin de fatzada fara nici o legatura cu aceste lucruri e clar un lucru greu de perceput in acest fel, fie pt ca nu crede si atunci na , asta e, we are living in a free world :), fie crede dar se astepta ca Dumnezeu sa fie un fel de servitor care ne da masini, case, bani, femei frumoase, ne ajuta sa aparam un 11 metri, sa dam un gol, sa bata Craiova (sau Steaua :D) …

    dar nu putem intelege acestea fara o inima deschisa (e pana la urma o perceptie nu ceva palpabil) si atunci e poate normal sa interpretam cum spunea amicul tau, ca o lupta, care ii mai tare o bomba sau un crestin, si daca e bomba atunci crestinii cred degeaba pentru ca oricum sunt slabi si dumnezeu nici nu ii ajuta …

  46. En Sabah Nur
    28 August 2007 la 28.08.2007 21:46

    LOL. AI mai omule, tu inca mai crezi in chestii din astea? E la fel ca si cu Mos Craciun sau Iepurasul de Pasti/Paste.
    De cand am inceput sa ma uit la Star Trek si Stargate, am cam incetat sa mai cred in baliverne din astea. Sa fim rationali si etici si sa admitem ca “ateismul vindeca terorismul religios” si in plus, cum poti crede in ceva ce nu a fost demonstrat?
    Eu nu cred o iota din nicio carte religioasa. Mai bine cred intr-o carte de Philip K Dick sau Isaac Asimov. :))
    Deci, eu zic asa: ce ar fi daca nu am mai avea in lume religie sau politica? Am duce-o mult mai bine.
    Pledez pentru neoanarhie (Einstein era neoanarhist si nu numai el, mai era si unul Chomsky), uite ce au facut oamenii daca s-au luat dupa pretioasa lor “bibilie” – au suprapopulat planeta! Si culmea, nu aia care sunt destepti (elitele) se reproduc, ci plebea…drojdia….etc….eu mai sunt si Supremist. Adica aia care se cred cei mai cei si etc. Dar avem dreptate!
    No religion, no politics, no morons = no problems! [FUCK YEAH!]

  47. ionel
    29 August 2007 la 29.08.2007 16:38

    salut,
    respect opinia ta, fiecare e liber sa decida sensul vietii sale.
    dar iti spun o mica ideea doar: crezi ca daca azi s-ar intampla o minune ai crede ?
    iti spun eu ca desi poate ai crede , credinta bazata pe minuni este de scurta durata, s-ar gasi explicatii si ar trece …

    bibia povestete in schimb de oameni care au trait minunile povestite acolo, si totusi nu au crezut decat pentru scurt timp, apoi prezenta lui Dumnezeu s-a redus treptat treptat in istorie si oamenii nu au mai vazut minuni …si a sfarsit prin a disparea de tot in sensul de minuni viziblie astazi …dar biblia desi scrisa demult demult avertizeaza despre aceste lucruri.
    daca te intere pot sa iti spun si de ce, daca nu asta e …

    cat despre a prefera mai mult star treck 🙂 o sa razi de mine daca iti spun ca Biblia a prevazut asta si spune, citat approx :
    “(in viitor) … oamenii nu vor mai suferi adevarul si isi vor indrepta preferintele spre povestiri inchipuite”
    …e sau nu e asa?

    acum nu trebuie sa confunzi fanatismul religios intolerant (nu neaparat crestin) cu o credinta sincera care accepta ca lumea va fi mereu impartita in credinciosi si atei si e convinsa ca va ramanea asa pana in final .

    mi-a facut placere,
    ionel, cj.

  48. dildobrica
    30 August 2007 la 30.08.2007 10:22

    ionel, si eu respect opinia ta si te intreb: de ce-a creat d-zeu lumea asta daca cea care importa e cea de dincolo? ca sa ne testeze? pai daca el ne face, de ce nu ne face direct demni de viata de dincolo (aia roz, cu riuri de miere)? si chiar daca ar fi asa, daca am fi produsul altcuiva, nu-ti vine sa te razvratesti impotriva lui pt ca ti-a trasat deja parcursul?
    si nu-mi spune ca ne-a dat liberul arbitru, ca daca nu pot alege sa ramin in viata asta cit vreau si sa fac sex cu animale daca doresc (desi mai bine imi bag un deget in kundalini, vorba lui razvan), pentru ca ma trimite la torturi eterne, atunci numai liber arbitru nu e. e ca si cum ai spune ca o musca, dupa ce i-ai rupt picioarele si ai pus-o pe ochiul incins de la aragaz are liberul arbitru sa se intoarca pe ce parte vrea ea.
    si de unde vine propensiunea asta a celui de sus de a ne da pe mina tortionarului suprem?

  49. ionel
    30 August 2007 la 30.08.2007 16:14

    salut ,
    mi-e greu sa iti raspund la intrebare pt ca risc sa fiu acuzat de “indoctrinare” …dar iti spun ceva mai usor ce sigur nu e clar pt multi, si anume
    sa stii ca din perspectiva crestina adevarata (nu aia rastalmacita de popi sau tot felul de secte) noi nu ne dobandim dreptul la viata eterna prin meritele noastre niciodata (fapte bune, darnicie, facut biserici , viata morala), ci prin faptul ca candva Iisus a murit pe cruce pt asta…deci noi daca credem asta avem deja viata eterna in el.
    nu faptele ne vor duce acolo, “ca sa nu se laude nimeni”.
    asta e f grav ca multi nu inteleg, si fac orice, mai putin sa recunoasca invierea lui iisus si rolul sau unic in aceasta chestiune.
    apoi daca credem in acest lucru si il rugam sa ne schibme viata el o face, si devenim mai buni, mai onesti, si ajungem ca o consecinta a acestui lucru sa fim asemeni lui …in timp …

    cat despre problema pusa de tine, eu cred ca tocmai pe acest pamant a voit dumnezeu sa traim vesnic, dar noi nu am ascultat de felul in care voia el sa traim, si atunci pentru cei care dorim sa ascultam el a pregatit o alta casa.

    de ce nu ne nastem direct acolo? pentru ca nu uita dumnezeu nu e singur in univers, mai e si Celalalt , dusmanul sau, DEJA INVINS dar inca activ. Si daca Dumnezeu ne’ar face direct pt rai cum s’ar justifica in fata lui ca oamenii aleg sa asculte de el din dragoste , nu fortati sau predestinati .
    e una din explicatii, una cat mai putin “indoctrinata” si simplista.tomcai pt ca e simplista nu acopera toate aspectele. pt ca e si un aspect de predestinare. daca vrei discutam si de acela. repet, ca simple pareri.

    o zi buna,
    ionel .

  50. dildobrica
    30 August 2007 la 30.08.2007 18:51

    e interesant si chiar paradoxal cum nevoia de a ne comunica ideile si credintele ne face citeodata surzi si ne condamna la monolog.
    imi amintesti de mama, ionel.
    dar nu ma-ntelege gresit, if you know whatta mean…

← Inchide