Mini Cooper S Countryman by night

IMG_20160227_100338

Pentru a doua oară în viaţă îmi place un Mini. Sunt puţin îngrijorat, pentru că reacţia mea de plăcere după experienţa cu MINI Cooper Countryman S ALL4 poate fi şi un semn de îndepărtare a apocalipsei. Dar şi o dovadă tulburătoare că hipsterii întemeiază şi familii, în ciuda faptului că e o kestie atât de mainstream şi so yesterday. Ceva e, asta e clar.

Am scris aici despre cum a reuşit Mini Cooper Diesel să mă convingă că există, în sfârşit, şi o maşină în spatele vrăjelii de marketing de tip miţipiţi. Ei, ironia sorţii face ca acest Countryman de 184 de cai să îmi placă mai tare decât versiunea clasică, pomenită mai înainte.

În primul rând, pentru că nu l-au concediat între timp pe băiatul de la haptică şi interiorul miroase şi se simte altfel decât ca o imitaţie de fals chinezesc, care scârţîie la fiecare denivelare. Posibil să mai fi angajat pe cineva, ca să crească astfel şi coeficientul de inteligenţă în departament, şi au mutat butoanele de control pentru geamuri, chiar pe portiere. Exact ca la o maşină.

Bancheta din spate se pliază, astfel încât se pot depozita cam doi – trei hipsteri de dimensiune medie, culcaţi pe o bicicletă. Dacă lucrăm cu biciclete pliabile, putem câştiga la raportul de hipsteri pe metru cub.

Au păstrat butonul de control pentru lumina ambientală şi de contur, posibil doar să fi introdus mai multe nuanţe pastel, că asta e lumea în care trăim.

Ultima linie de butoane de pe consolă e cam ascunsă de schimbător iar butonul de control pentru display-ul de funcţii ar putea fi plasat mai la îndemână, aşa cum au procedat deja fraţii mai mari la BMW.

Preţul de bază, fără TVA, e 24.750 euro. Pachetul de fumători costă 26, volanul cu piele şi padele 85, liniile negre pe capotă 94, boxele şi sistemul Harman Kardon 722 şi continuaţi cu opţiunile pentru configuraţia testată, până la 8868 euro.

Maşina e foarte chic, lista e lungă, aproape la fel de lungă ca aceea a accesoriilor şi funcţiilor încluse în versiunea standard. Deci, nefumătorii şi amatorii de buline pe capotă economisesc din start.

Pentru că, oricât m-ar fi înrăit viaţa, nu cred că bulinele pot fi la fel de scumpe ca dungile!!!

IMG_20160211_113342

Să trecem la viaţa de noapte, pentru că am condus doar pe întuneric, pe înserat sau dimineaţa, foarte devreme. Asta înseamnă drumuri relativ pustii, vizibilitate discretă, nişte ploaie, nişte ceaţă şi asfalt discutabil, uneori. E genul de situaţie care te obligă, de obicei, să părăseşti plăcerea călătoriei pentru căscat bine ochii la ce faci. De data asta, am savurat fiecare metru, pentru că Mini S Countryman are inclus din construcţie pachetul de plăcere de a conduce. Scaunele sport din faţă nu te cocoşează la drum lung, muzica se aude minunat, motorul la fel, direcţia e un pic relaxată, dar precisă când ai nevoie. Totul e să nu te sperie suspensia destul de sport, deci rigiduţă, cum ar spune o graviduţă. 

Pentru stabilitate nu există diminutive, că nu e cazul şi pentru că ALL4.

Cutia automată funcţionează la unison cu gândul tău, asta e senzaţia pe care o obţii după ce apeşi uşor acceleraţia. Nu vorbim despre o maşină de curse, să fie clar, dar tot ţi se lăţeşte un zâmbet de balaur satisfăcut pe faţă, după ce obţii efecte mari cu eforturi mici. Maşina răspunde uşor, se mişcă graţios, ştie să fie şi brutală, dar te lasă cu sentimentul că sunteţi o echipă şi că puteţi ajunge foarte departe împreună, la lumina revelatoare a farurilor, care îţi arată asemănarea perfectă dintre linia orizontului şi pedala dispărută în podea.

Răspunsul la o întrebare redundantă este: Da, aş fi condus oricât pe autostradă şi pe drumul semiasfaltat din Pogoanele şi pe orice tâmpenie de şosea plină de denivelări, curbe, camioane şi căruţe. Pentru că am fost încântat. Unde încântat e pleonasm.

De aceea, prefer să închei cu un citat, care are 218 cai putere:

“S-or mai fi făcut şi greşeli, dar s-a şi muncit la maşina asta.” (John Cooper Works)

 

 

Specificaţii tehnice, cât de cât:

 

Capacitate 1598 cm3

Putere 135 kW (184 CP) la 1/min

Consum urban 9,7 l/100km

Consum extra urban 5,9 l/100km

Consum combinat 7,3 l/100km

Emisii CO 2 170 g/km

Control dinamic al stabilitatii

Culoare Verde Jungle

Piele Lounge Light Coffee

Anvelope Runflat

Jante din aliaj usor 5-Star Double

Faruri ceata cu tehnologie LED

IMG_20160316_073355

 

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *