VW ID.3 sau haidi să conduci electric. Și o rețetă de currywurst.

in Blog Masini, 29.09.2019

Am fost la Frankfurt, la lansarea Volkswagen I.D. 3 și încă mă întreb dacă mi-a plăcut. Am glumit, au currywurst, condiment specific german, nu are cum să nu-mi placă, sunt din Brăila. Te hipnotizează, nu alta. Dacă parcurgeți textul cum se cuvine, la final primiți și rețeta, pe care o să vreți să o aveți la îndemână tot timpul, după aia.

Ei, cam la fel stă treaba și cu ID. 3, noul electric de la Volkswagen, care schimbă categoric atmosfera în categoria sa. În primul rând – și asta e impresia generală, însoțită de un soi de ușurare – arată a mașină. Și fix ca una foarte mișto (micheteau, în franceză), capabilă să seducă multe categorii de portofele. A dispărut din capul designerilor, probabil și după niște presiuni de la marketing, ideea că o mașină electrică e ceva nou, ciudat și trebuie să arate mai altfel, că altfel nu ne prindem și e de rău. Erau la stand multe prototipuri kinky, unele chiar foarte sexy, dar tot de la principiul ăsta plecau mai toate, nu de la diferențierea prin design futurist de show-off sau pur și simplu neinspirat.

ID. 3, noul electric de la Volkswagen, schimbă categoric atmosfera în categoria sa. În primul rând – și asta e impresia generală, însoțită de un soi de ușurare – arată a mașină. Și fix ca una foarte mișto (micheteau, în franceză), capabilă să seducă multe categorii de portofele.

Am scris niște ani buni pentru Top Gear România, mi-am dorit să ajung la Salonul de la Frankfurt și a fost foarte mișto să văd cum se pregătește o companie gigant pentru viitor, dincolo de problemele de imagine la dosarul cu șină, din ultimii ani. Era o fervoare a lansării, s-au precomandat 30k fără să fi apărut vreo imagine concludentă cu mașina, ziceai că e un show Houdini. Dar din reacțiile jurnaliștilor și ale vizitatorilor (aproape jumate asiatici), e clar că ID. 3 te ia de cap, îți vine să salvezi planeta și să conduci doar pe electric. Kestie care mi se pare o schimbare de bun simț, susținută din ce în ce mai ferm de sofisticarea tehnologiei și de generozitatea infrastructurii. La anul vor apărea și la noi multe stații de încărcare, deci nu e cazul să mai strâmbăm din nas. Iar ce am văzut în pavilionul grupului Volkswagen te face să îți dorești cu garaj mare, plin de prize.

Și te mai face să speri că omenirea va înțelege că revoluțiile nu le fac alții, ci le facem împreună, folosind din plin resursele noastre responsabilitate, renunțare la lăcomie absurdă și un pic de respect pentru pământul pe care îl acoperim cu șosele. Știu, știu, dar mai e mult până când persoanele cu principii anticapitaliste avansate își vor putea face mașina în casă, odată cu un batch de bere craft. Și, legat de fenomenul Greta, cred că salvarea planetei nu se face prin regres, ci prin progres tehnologic. Și luciditate. Sper că nu a fost mare disconfortul creat cu această mică ieșire ecologistă, dar de aici înainte e clar că încep să dispară scuzele pentru a nu trece la mobilitatea electrică, déjà democratizată și la fel de accesibilă ca omoloaga sa pe combustibil de rit vechi.

Revenind la ce poate să ofere VW ID.3, uite niște kestii tehnice, ca să vă dumiriți:

Autonomie, între 330 și 550 km. Asta vine din trei tipuri de baterii : 45 kWh, 58 kWh, 77 kWh.

Timp de încărcare mult mai scurt, cît pentru 290 de km în 30 de minute.

Accesibil pentru multe portofele – pleacă de la mai puțin de 30.k euro (pentru bateria de 45 kWh).

Amprentă de carbon neutră.

Autonomie, între 330 și 550 km.

Timp de încărcare mult mai scurt, cît pentru 290 de km în 30 de minute.

Design prietenos cu călători mulți, adică spațios și cu un portbagaj ca de Golf. Pe scurt, pe din afară e din clasa compactelor, pe dinăuntru, într-una superioară.

Platforma MEB, care definește noua generație electrică de la VW, înseamnă că mașina e construită, practic, în jurul bateriei. MEB are în spate o arhitectură de tehnologie a mobilității electrice, care extrage mai mult potential de performanță pentru fiecare produs decît MQB, precedenta platformă.

Cuplul e la 310 Nm, 204 cai, viteza maximă, pe la 160 km/h. Atât s-a putut! Dar demarajul… Cine a avut troleibuz știe ce înseamnă să o calci la plecarea în stație, de să zboare pensionarii ca popicele.

Cuplul e la 310 Nm, 204 cai, viteza maximă, pe la 160 km/h. Atât s-a putut! Dar demarajul… Cine a avut troleibuz știe ce înseamnă să o calci la plecarea în stație, de să zboare pensionarii ca popicele.

Modulele bateriei sunt așezate în partea inferioară a mașinii. Centrul de greutate e deplasat într-o manieră foarte plăcută, la fel ca echilibrul între punți, și ID.3 se mișcă astfel cu mult talent sportiv, se manevrează ușor și, mai ales, sigur.

Partea de tehnologie din interior e fascinantă prin performanță, dar mai ales prin simplitate și confort. Touchscreen de 10 inch, bandă led de avertizare, update-uri și upgrade-uri on the housă, control vocal, și niște butoane de comandă foarte plăcute la apăsat, și pe volan, și în rest, semn că au oameni și nu roboți la departamentul Haptică.

Volkswagen a început pre-rezervarea pentru ID.3 1 st, adică ediția limitată, în luna mai, anul ăsta. Acum, cei care au rezervat pot să își configureze și versiunile de ID.3 1 st, care costă sub 40k euro.

ID.3 1 st vine în trei configurații fixe, care diferă prin cantitatea de opțiuni de răsfăț tehnologic și de confort trupesc, respectiv, versiunea de bază a ID.3 1 st, cea medie – ID.3 1 st Plus, și versiunea de vârf, ID.3 1 st Max, care are acoperiș vitrat panoramic cu glisare și telefonie cu putere ridicată de încărcare a bateriei, fără contact. Cât de cât impecabil!

Am să testez mașina la primăvară, când ajunge în România și sunt încântat anticipat de perspectiva asta. În plus, chiar nu o spun cu niciun fel de răutate.

Dar până atunci, puteti afla mai mult de la Volkswagen sau de la dealerii VW.

Și parcă trebuia să vă mai dau și o rețetă. REȚETA!!!??

Rețetuka

de
Currywurst pentru șoferi electrici și nu numai

Fac o mică pauză din respect pentru acest spumant, care m-a ajutat să trec mai ușor peste ușoara agorafobie care te cuprinde într-o hală plină de nebuni care pozează în continuu mașini. Stai un pic…

Ce vă trebe

Juma dă kil dă cîrnați grosciori, un fel dă Rambo al crenvurștilor, sau ce găsiți. Ideea e că ar trebui să se comporte ca niște crenvurști fierți cît trebuie, adică să aibă pielița bine întinsă, aproape de explozie, și umplutura fină și bine condimentată. Elasticitate, frăgezime, percuție la mușcătură. Se frig pe grătar sau se fierb și se taie în bucăți lungi de 1-2 cm.

500 g de sos de roșii – sau blendați niște roșii în bulion și gata

O lingură de zahăr brun

Vreo două linguri de chilli sauce, ce găsiți la vecini, merge la fix Sriracha

O lingură de ghimbir ras

Două linguri de ceapă tocată fin

Un pic de ulei vegetal

Paprika

Sare, piper

Curry, după gust

Și încă una, pentru Frankfurt, că se aleargă bine în el. Dar mai bine să ai bani la tine.  

Cum procedați

Ulei în tigaie, ceapa și ghimbirul. Se caramelizează la foc potrivit și cînd sunt gata, se adaugă paprika, se amestecă bine 10 secunde, apoi adăugați restul ingredientelor, mai puțin curry, și lăsați să stea la foc mic 5-7 minute. Potriviți gustul.

Între timp, vă ocupați de cârnați, după cum am scris eu însumi mai sus.

Opriți focul, azvârliți cârnații peste sos, umiliți-i prin el, presărați pudra de curry și încercați să vă gândiți la viitorul automobilului electric, dau un exemplu la întâmplare – VW ID.3, în care veți putea vedea lumea de la volan, în timp ce clipiți lung, de plăcere, mestecând un currywurst iar o picătură de sos dulce-iute vi se prelinge spre bărbie, ca o ultimă lacrimă de rămas bun pentru lumea gazelor de eșapament.

Poftă bună la condus, și nu numai. Știu că la noi se spune că Nu ne mai facem bine, dar cred că strict pă partea electrică sunt mari șanse.

Lasă un comentariu

← Inchide